tisdag 1 maj 2012

Vår och planteringsdags på Skog

En strålande vårdag, 28 april 2012

Men se vad jag har hittat i mitt lilla " plastväxthus från biltema ". Fröerna som jag sådde i fjol. Det skulle ha blivit atlasblommor, krasse och svartöga, men nu " bidde det ingenting ". Jag är ingen bra trädgårdsmästar men jag försöker varje år. Trevligt har jag i alla fall i början av säsongen, innan jag tröttnar :-)



Nu tar jag  nya friska tag och lovar mig själv att sköta fröerna bättre sommaren år 2012. Här har jag grunden till mina vackra kommande sommarkrukor. Idag ska jag så solrosor.



Bord och bänkar Jonas gjorde i slöjden 1979 passar utmärkt som planteringsbord.

Fick för mig att gräva fram en liten rabatt. Ja ni kan själva se det lilla jag har grävt och en och annan sten har jag funnit. Förstår inte varför vi bor på Skog, namnet Stenbacken hade passat bättre.


Jonas har grävt fram fräsch och bra jord från komposten.


 Ja, då var rabatten färdig. Pust!
 Köpte 2 olika sorters dagliljor ( en vacker och en som luktar gott och var vacker ) och satte här. Flera växter får plats men vilka det blir har jag ännu inte tagit beslut om.

Denna härliga vårdag på Skog avslutas med grillade fläskkotletter.
Mums! tyckte Marcus. Då blir jag som matlagande mamma glad.


/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar