onsdag 28 november 2012

Julstök 1 - 25 november 2012

Knäck med polkagris

Jag valde ett vanligt recept på knäck.
För första gången använde jag en termometer när jag kokade knäck och det blev ett mycket bättre resultat än när jag ska kolla med "kulprov". 


Jag hackade polkagrisen och lade i botten på knäckformen.
Sedan hällde jag knäckmassan över.
Jag tycker detta blev jättegott!

Knäck med polkagris och knäck med glitterströssel.
OBS! Hade inga knäckformar utan bara modell lite större, därför inga välfyllda formar.

Knäck är gott!
Polkagris är gott!
Dubbelt gott!

Julen har börjat!
Julstök 1 är klart!

Önskar oss alla en härlig förjul!
 Glöm inte att vistas med försiktighet i trafiken och använd reflex.

/ Mona

P.S Julstök 2 - 27 nov = putsar 2 köksfönster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar