söndag 14 juli 2013

Ute på Nysockensjön lördag 13 juli


Jag och Marcus var medbjudna att följa med familjen Norén/Jansson ut på Nysockensjön. En eftermiddag med härlig värme och en stund moln men sedan strålande sol.

Bertil och Karin på glatt badhumör.
Bertil körde båten så vattnet skvätte på våra sommarvarma kroppar.


Sommar är underbart!

 Här är båten "parkerad".

 En perfekt bergknalle att spendera eftermiddagen och kvällen på.
Vi befann oss på en liten ö ute i Nysockensjön.

Familjen Zetterberg kom ut till oss vilket ledde till att "gubbar" och gossar gavs möjlighet till att åka vattenskidor. Vi damer erbjöds också att åka men vi avböjde det erbjudandet. Här är Bertil redo att ge sig iväg.
Efter Bertil var det Melkers tur och han klarade det gallant på första försöket.

Här skulle jag ladda ner en film som visar hur fint Marcus klarade att åka vattenskidor redan på första försöket, men jag lyckades inte ladda ner filmen.

 Här är Marcus "så in i vassen"

Hej då ön! 
Nu är det kvällen, närmare bestämt ca 21.30.

Å där körde familjen Zetterberg förbi oss, till Emils stora glädje.

Marcus och Melker är så nöjda över att de var så duktiga på att åka vattenskidor. Kvällssolen skiner på gossarna.

Jag och Marcus tackar alla inblandade för en trevlig em och kväll på ön och Nysockensjön. 
Tack för det goda fikat!
Tack för möjligheten att åka vattenskidor!
Detta var jättetrevligt!

/ Mona

1 kommentar:

  1. Hej Mona! Nu har jag surfat runt på dina sidor, kul att vara här läsa texter och se på bilderna! Vi ses! :) Tove

    SvaraRadera