lördag 16 juli 2016

Trav i Årjäng 16 juli 2016

Stor travlördag i Årjäng.
En fantastisk fin plats att vara på om man är travintresserad eller gillar att umgås med folk. För det var ju faktiskt fler människor än hästar där.

Idag var vi väldig många här, drygt 11 000 travintresserade personer.
Det var folk överallt.




 Travprogrammet är dagens bibel ...
... men ibland kan ett gott råd från en kamrat vara bra också.
Eller?

Mats, Leif och Arne
Tre goa "travgubbar".

 Klädkod: (grön) hatt


Nu till hästarna för det är ju trots allt för deras skull de flesta är här.
"Klara, färdiga, gå!"
 Där är starten på gång.








 Då är  hästarna på upploppet, nu får speakern bråttom att referera.




 Så in i Norden





 Teknik som ger möjligheter till att visa filmer/bilder från fågelperspektiv.
Jag passar på att vinka till pappa, kanske ser han mig för jag är säker på att han tittar på tv.




Nuncio och Örjan Kihlström där nere någonstans i bilden.
Grattis!

På en given signal dvs när sista V75-loppet hade gått så började strömmen mot parkeringen ringla sakta men säkert.



En av flera som gör det möjligt för min travintresserade pappa att se trav på tv.

Avslutade travdagen med ett besök hos Mats i Stegen Skarbol.
Tack för kvällsmaten.
Smakade extra gott när jag samtidigt kunde njuta den otroligt vackra solnedgången på andra sidan Hugn.
Trevligt sällskap hade jag också men många roliga berättelser att lyssna till.




Jag begränsade min förluster tack vare att jag inte spelade en enda krona på någon häst.
Många förlorare denna dag men naturligtvis fanns en och annan vinnare också.
Grattis till alla som har vunnit!

Tack för sällskapet alla ni dryga 11 000 som var där.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar