fredag 13 januari 2017

Börjar år 2017 med ett besök i Lima

 En annan anledning att besöka Lima i Dalarna, förutom att umgås med Sofie, Daniel, Alvin och Allie, var att få uppleva lite vinter med snö.
Jag och Sofie åkte 3 km skidor längs Västerdalälven vid Kläppen. Perfekt att åka längdskidor här för mig som är så ovan, för här är det varken långa/branta upp- eller nedförsbackar.
Skidspår att rekommendera och det är längre än den lilla sträcka som jag och Sofie nyttjade.


Marcus och Moa pysslar tillsammans med Allie och Alvin.
Klippa och Klistra är ju så trevligt. 
Här produceras robotar "på löpande band"






Allie och jag läser "Bockarna Bruse" och lite läskigt är det.



Att leka med "sand" sysselsätter Allie en längre stund.

Efter en god natts sömn i familjens soffa så vaknar jag till en strålande och kall morgon, -20 grader. När jag titta ut så ser jag denna vinterbild.

Har tänkt oss en tur till Kläppen ev mer längdskidor men det är alldeles för kallt för att åka skidor.

Jag, Marcus och Moa tar i alla fall Kläppens nya moderna gondollift upp till toppen. För jag vill allt njuta av vinterdagen en liten liten stund, men det är kallt.

Härligt med vinter



Mina ungdomar "njuter" utsikten innan de fryser in för att värma sig med en kopp varm choklad med grädde.


Se sån stil han har, han som vi inte känner.
 



 Där nere ringlar Västerdalälven och vägen till Sälen

På hemvägen stannar vi till och äter på Diner 45 som ligger vid Tossebergklättens fot.



Härliga Dalarna.
Synd att dagen blev så jättekall, men den var fin.

Tack till familjen Nygårds och Rauseus för gästfriheten.

/ Mona

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar