lördag 22 juni 2024

Båtresa Strömstad till Sandefjord 9 maj 204

Den gråmulna Kristihimmelsfärdsdagen rattade Jonas bilen med mig som passagerare till Arendal där vi ska tillbringa 3 nätter.

Vi åkte båt från Strömstad över till norska Sandefjord. En resa på ca 3 timmar. Det blåste en del så lite gung i båten var det men inget som på något vis störde oss. 

Det var två anledningar till att vi (jag) valde båtresa över till Norge. Den största anledningen var att vi skulle njuta god mat vid överfärden.  Den andra anledningen var att vi inte skulle åka samma resväg när vi åkte hem samt att Sandefjord ligger norr om Arendal som var vårt resmål. 

Smörgåsbordet bjöd massor av godsaker, vi åt och njöt. 


Efter att vi ätit så gick jag ut på däck för att ta bilder.


Det blåste ganska rejält så jag var i stort sett ensam här ute men Jonas kom och gjorde mig sällskap. Han är tålmodig med mig och kameran.



Vi närmar oss Sandefjord.



Fler båtar i farvattnet denna gråmulna dag. 



En egen liten ö ser ju trevligt ut.



Skärgårdar är alltid trevliga.

Väl i hamn så fortsatte vår resa söderut till Arendal. 

Jag rekommenderar båtturen Sandefjord - Strömstad och det goda smörgåsbordet.

/ Mona

1 kommentar: