lördag 29 januari 2011

Tjejer På Glid 29 januari

"Tjejer på glid", en trevlig skidtillställning i strålande solsken och några få grader kyla på Sköttvika i Åmotfors

Dick Sundbäck, Bertil Norén och Simon Utter servar i "vallarboden". Karin litar inte riktigt på karlarna utan sköter sin vallning själv eller nog så har de fullt upp så proffsen får klara sig själva.

I väntan på starten: Majsan Lundgren, Malin och Nancy Alexandersson

Ett konkurrerande lag: Majsan Lundgren, Ellen och Maria Sundbäck.

Mina lagkamrater: Karin Härngren-Lagervall och Britt Bjurdamm.

Tjejer i alla åldrar deltar, härligt.´

Anders hjälper till så vi blir " varma i kläderna "

Nu är jag snart redo för skidtävling, inget jag pysslat med sedan min egen lågstadietid om inte ännu tidigare.

Nu har vi kommit i mål efter 5 km och ca 40 minuter.

Dick Sundbäck, Bertil Norén och Kenneth Utter skötte om köket. Här serverades våfflor, korv, såldes lotter....

I mitten står dagens segrarinna, Karin Jansson. Hon åkte förbi mig innan jag hade åkt mitt första varv. Men vad gjorde väl det!

Grattis Karin! Grattis till oss alla, vilken trevlig dag vi hade!

Mona

3 kommentarer:

  1. Jag blir så arg. Så här såg inte sidan innan jag publiserade den. Nu är det lite huller om buller men jag ger upp redigeringen. Jag är urusel på att förstå vad som händer i ett datorprogram. Hoppas ändå att ni som tittar "hänger" med i mina anteckningar och bilder.

    SvaraRadera
  2. Jättefin dag Härligt! Jag har också problem med att få text o bilder i symbios med varandra. Det är således inte oss det är fel på.
    ha en fin söndag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vad härligt det såg ut! Verkar ha varit en fin dag! Det var helt ok att förstå trots lite hoppighet ;-)

    SvaraRadera