måndag 28 mars 2011

Bröllopskostnader november 1964



I mina gömmor fann jag kvitton från mamma och pappas bröllop. Kul att se vad det kostade 14 november 1964:
Mammas klänning 199 kr, säger hennes minne, tyvärr inget kvitto sparat. 15 skära rosor kostade 76,10 kr inkl att binda buketten hos HJ Mobergs blomsterhandel i Arvika.
Pappas kostym: 272kr, skjorta 32,75kr, slips 9 kr, strumpor 6kr. För 310 kr var pappa ekiperade hos Eliasson i Arvika.
Bröllopsfoto hos Ateljé Herman i Arvika 75 kr.
Bröllopsresa: Charlottenberg - Stockholm ( via Laxå ) t.o.r 2 pers 83kr.

Summan av de belopp/kvitton jag har: 743,10 kr

Så här fina var de, fröken Laila Engblom och pappersarbetare Kjell Guttke, när de gifte sig 14 november 1964 i Gunnarskogs kyrka.
Mamma och pappa är skilda sedan många år tillbaka men de har båda gett sitt godkännande till att jag skriver om dem i min blogg.

/ Mona

PS
Skulle tro att jag ev. var en av orsakerna till bröllopet , eftersom jag var med och firade mamma och pappa när de blev herr och fru :-)

1 kommentar:

  1. Hej Mona Tur att mamma sparar allt.Det är roligt för mig att få en åter blick i mitt liv.Stor Kram från Mamma

    SvaraRadera