måndag 21 januari 2013

Håvilserud 3 januari

Jag, lillasyster Camilla, systerdotter Sofie, systerdotterson Alvin, Silver och Buster besöker mamma och Åke i Hôvvesche.
Jag lär mig aldrig om det stavas Håvilserud eller Hovliserud.

Dagens väder bjöd på strålande vinter i mitt tycke.

Jag  tog med kameran och Camilla tog med hundarna och så skyndade vi ut innan solen försvann.

 "Alva" som jag inte alls vet namnet på ligger öppen och spegelblank.


... och vid "alvas" strandkant ligger denna båt.


Camilla och Silver njuter av den underbara vinterdagen.





Buster


Silver





Redskapsbod



I mamma och Åkes gran hängde denna fina kula...

  
 ... och denna fina gris som Marcus har gjort i sin tidiga barndom.


 Tack till mamma och Åke för fikat.

Så avslutar jag detta inlägg med en bild på min allra bästa ( och enda ) lillasyster Camilla och allra goaste Alvin ( Camillas barnbarn ).


 / Mona
 

2 kommentarer:

  1. Fina bilder några 100 meter från där jag bor, man ser inte det fina, men nu fick jag se,

    SvaraRadera
  2. Dom andra bilderna var bra dom med, Sen Alvin den lilla solstrålen, gör sig bra även på kort, mamma

    SvaraRadera