måndag 3 juni 2013

Liseberg 25 maj 2013

Sista festen med gänget.
Nu ska vi roas oss å det bästa.
 
Jag, 15 sjätteklassare, 3 pappor och en busschaufför gästar Liseberg.

Fåntratten med kamera, i mitten av bilden, det är jag det.
 

Någon gång ska jag stanna till i Köpmannebro.
Bilder tagna inifrån bussen. 
 Dalslandskanal Köpmannebro.
 
Första åket blev i Flumeride.
Tack Jonas och Stefan för den åkturen.
 
 
Balder, absolut godkänd.
  

 Balder byggd av många "pinnar"
 
Atmosfear
Sakta, sakta körs du upp till detta torn 147 m upp, tror jag det var.
Sen bara släpper de ner dig.
Å fort släpper de ner dig också.
Fy katten vad rädd jag var.
Stämbanden användes flitigt.
Hade tänk titta på utsikten men kände att det inte alls var viktigt just i denna stund.
 
 Bilder tagna från Lisebergshjulet
dvs jag är på hög höjd igen men nu i mer lugna förhållanden.
Och ...
lite mer lagom högt. 

Gothia Hotell
Kan inte låta bli att fundera över hur de ska få ner lyftkranen från taket.


 Pariserhjulet

 Kaninlandsbanan

 Kålårado

Glasstruten säljer glass till den glassugne.
Fyndiga namn är de duktiga på, på Liseberg.
 

 



Hög, högre, högst
och
lilla låga Pariserhjulet .

Tack till eleverna i klass 6 samt vuxna som var med på resan,
vilka alla bidrog till att dagen blev så trevlig.
 
/ Mona



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar