lördag 10 maj 2014

Studiebesök på "panna" Åmotfors energi

Vilken lycka jag har som jobbar som lärare. Yrket ger mig möjligheter till många upplevelser och utvecklar mig med mycket kunskap, även om jag glömmer mycket.

Följande bilder tog jag vid klass 6 studiebesök vid "panna i Åmotfors".
Fler bilder kan ni se på Gärdesskolans blogg.

 På väg till panna passerar vi Asksjön som ligger spegelblank denna måndag. Hole på andransidan.

Å här har vi den omstridda panna ...
 ... oavsett vad vi tycker om den. Nu är det bara att jobba för det bästa med den så den gör positiv nytta.

Jag blev positivt överraskad över att det var en såpass ren arbetsplats.
Måste ha berott på att jag hade förutfattade meningar om något jag inte begrep mig på.

Trevligt att vi fick gå upp på taket och titta på utsikten.

Asksjön med Noreborgs herrgård långt bort i bilden.
 
Nysockensjön.

Hela härliga gänget som var med mig på besöket. Jag lärde mig mycket och det gjorde helt säkert de här eleverna också.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar