fredag 4 mars 2016

Skällarbyn i snöyra 4 mars 2016

Efter att ha varit i Arvika och lämnat blod så åkte jag till Koppom. 
På min väg dit passerade jag denna laxtrappa och fors som finns i Skällarbyn.

Första gången jag bekantade mig med Skällarbyn var 1971 då jag gick första klass där, hade då Agneta Goland som lärare.
Andra gången jag bekantade mig med skolan var ca 1994. Då jag var där som praktikant när jag gick lärarlinjen. Mina handledare då var Agneta Goland och Sune Karlsson.
Tredje gången jag bekantade mig i Skällarbyn var sedan som färdig lärare. Tror att jag började jobba där 1998 och jobbade tills skolans nedläggning 2004. Då jobbar jag bl a  med Agneta Goland.
Som ni märker har mina och Agnetas livets vägar korsats några gånger genom vår historia.

100 år avslutar skolans levnad dvs mina och Agnetas 100 år. Vi firade skolans sista måltid mitt i allt städande med födelsedagsmiddag då jag fyllde 40 år och Agneta 60 år i juni månad 2004.
 








Trots snöyra så tycker jag att bilderna blev ganska bra ändå.
Pga av oplogad parkeringsplats så fick jag krångla lite innan jag kunde ta mig vidare.
Inte roligt med mycket blötsnö och oplogade vägar. 
Gårdagens och dagens snöfall var då absolut inte nödigtvändigt.
Gillar det inte.
Jag gillar verkligen vinter men den här har jag fått alldeles nog av så mycket som den har "krånglat". 
Nu vill jag att våren kommer!

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar