söndag 22 maj 2016

En liten kort promenad och några bilder

 Här kommer Patrik på sin fyrhjuling.
Vägen vi befinner oss på sägs vara historisk genom att vara forna vägen till Uddevalla från Stockholm.

 Närbild på en trädstam

 Vid ena änden av Norumsvägen finns denna fina "jaschgårl
e" gärdsgård.

En grankotte som hänger där uppe 
och jag är därunder redo med kameran. 

 Än får jag bara uppleva Folkets Park från andra sidan staketet och det är då från utsidan.
En vacker och mysig park som inbjuder till så många trevligheter.
Loppis, dans, Brolle m cruising ...

 Min favoritrabatt men den är inte min utan Evas.
Mycket livat i denna rabatt vid denna tidpunkt på året
Jag ser tydliga förändringar varje gång jag passerar den.
Den kommer, som  vanligt, att bli vacker och fylld med granna blommor och blader.

Jag upptäckte även en ensam murkla som växte vi Myravägens kant.
 / Mona
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar