fredag 5 augusti 2016

Tossebergsklätten 24 juli 2016

Utkikstornet på Tossebergsklätten.
343 m ö h
Gurlita klätt i Selma Lagerlöfs diktning.

Ett grönt skönt värmländskt lapptäcke i kulturlandskapet.
Så vackert!
 

Jonas njuter semester och höghöjdsupplevelser.
 
Där nere kan du köpa att äta och dricka. 
I den lilla boden med grästak finns hantverk till försäljning.

Sköna fina Övre Fryken
 
Sjön Fryken, väg E45 som tar dig söderut.
Precis vid vägkanten nästan mitt i bilden ligger Diner 45.
Gillar du hamburgare och livet på 50-60-tal så stanna till här för att äta dig mätt på din resa.

 




Jag och kameran där nere.
 Fotografera det där uppe dvs under ifrån.
 





Där på andra sidan ligger den charmiga lilla byn Lysvik.
Om du hälsar på i Lysvik så måste du stanna till vid mormors glasscafé.
Jag gillar mormors polkagrisglass så mycket så det är den enda glassen som jag har smakat där, men det finns massor av olika smaker att välja mellan.

/ Mona
 

1 kommentar:

  1. Roligt att läsa å se bilderna härifrån. Mycket länge sedan jag var uppå den klätten :-)

    SvaraRadera