måndag 19 september 2016

Mörkefotografering tema kyrkor med Inger Sjöblom sep -16

Egentligen skulle vi försöka hitta den vita älgen
men mörkret smög sig snabbt på.
Första stoppet blev därför Gunnarskogs kyrka i skymning och mörker.
Kyrkan där mamma och pappa gifte sig.




 Inger fångar kyrkan i linsen.




Oplanerat stopp nummer två
Månen och Järvenskolan 


Nu har nog Inger månen "på kornet"


Nu är det riktigt mörkt. 
Dags att köra hemåt men tar vägen förbi Ny kyrka.
Oplanerat stopp 3. 

 Här stannar vi i över en timme och experimenterar med slutare, stativ, strålkastare,mörker etc


Tycker att jag lyckades ganska bra med några av bilderna även om de inte tål att förstoras.
 Den här bilden tycker jag om lite extra då jag tycker det finns lite mer mystik i den med skuggor och de upplysta molnen där bakom.

 Plötsligt släcktes strålkastarna vid kyrkan.
Bara att packa ihop och åka hem.
Men provade längre slutartid och stativ.
Så vi stannade en god stund till.
På så vis tycker jag ändå att jag lyckades med några månbilder.


Tack Inger för sällskap, tips och ideér.
Inte en älg framför våra linser men vi hade ändå några trevliga timmar.
 Nu har jag lite nytt att öva på för att lära mig att ta ännu bättre bilder.


/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar