lördag 11 november 2017

Edinburgh, Ballantrae Hotel och vår utsikt 1-5 nov

Welcome to Ballantrae Hotel, York Place 8 (-12)
Ett hotell som var lätt att utgå ifrån när man skulle ut och upptäcka/uppleva staden.
Efter bara några minuters promenad så var du "mitt i smeten".
 
 http://www.ballantraehotel.co.uk/

 Ett trestjärnigt hotell där vi har sovit gott i nätterna fyra.
Helt ok och bra frukost, det fanns det vi önskade och lite till mer. Vi åta oss mätta och redo för dagar i staden varenda morgon.
Kokta ägg fanns men inte löskokta, jag hade kanske kunnat önska det om de hade varit viktigt för mig. Men hårdkokta ägg dödar ingen så jag nöjde mig med det ;-)

Hotellets fantastiska lilla gröna plätt som fortfarande grönskade.
Direkt på/från trottoaren.

 Hotellets färgtema är lila.
Mjuka lila heltäckningsmattor prydde alla golv med undantag för entrén.
Trappan i vår del av hotellet.

 Utsikt från rum 104, rummet låg högst upp i hotellet.


 Nu bidde det kvällen.

 Många skorsten, ventilationsrör eller vad det kan vara prydde hustakens toppar.

Nordsjöns vatten rinner in norr om staden.

Någonstans i bilden står två reflexprydda herrar och pratar.

Ett lagom boende i Edinburgh.
/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar