söndag 4 mars 2018

Isigt i Skillingmark

En jakt med kameran om att hitta trevliga isar att föreviga

Jag ber om ursäkt för att jag kanske kallar platser Skillingmark.
 Jag vet att andra namn finns kommer inte ihåg dem och var gränserna går så i min värld är allt Skillingmark :-)
Tror att detta är Kronefjället i Skillingmark.

Precis bredvid vägen och vid sjön Björklangen tog jag följande bilder.






Inga bilder från Bryelsegrottorna, men som ni ser finns is på flera ställen.





Jag förflyttar mig i denna vackra trakt.
 En vacker björkdunge

Jag har närmat mig Norge ev att platsen heter Hångstad.
Detta vatten rinner mellan Nordsjön och Asksjön.
 I bilden finns två strömstarar.





 På min väg hem passerar jag Skillingmarks parken som ligger inbäddad i vintervila.

Önskar alla en fortsatt härlig vinter.

/ Mona

1 kommentar:

  1. Så roligt å komme te Skillingmark igen, där var jag mycket i min ungdom, min första officiella kärlek kom från Högsäter och i parken dansade vi.
    Älskar is och de formationer som bildas. Bild nr. 3 är en John Bauer variant - Istrollet!!!
    Bravo Mona :-)

    SvaraRadera