onsdag 19 juni 2019

- Mamma du är ett pucko. Marcus student 12 juni 2019

Härligt!
Vilken frihetskänsla hos studenterna!
Nu ligger hela härliga vuxenlivet framför ungdomarna!

Men först ska de visa upp sig och fira att de är studenter.
De ska fotograferas.
De ska åka flak.
De ska gratuleras av släkt och vänner.
De ska njuta sin dag.

Härligt!

Åter till detta med att fotograferas.
Lite bakgrundsinfo: Det är mycket ljud pga musik på många lastbilar och många människor som pratar, skrattar och ropar när jag ser William och hans pappa komma gående förbi oss.

-William, William! ropar jag. William, ställ dig vid Marcus så jag får ta en bild av er. William!
- Marcus, ställ dig vid William!
Men de har svårt att höra mig pga av mycket ljud. Då tar jag tag i William och Marcus armar och föser ihop dem. Jag måste få ta en bild av er tillsammans. Jag har lite bråttom för jag känner att William och hans pappa har lite brått.

Se vilken fin bild jag fick av de båda vännerna William Åhs och Marcus. Två glada studenter.

- Mamma, ditt jävla pucko, hör jag Marcus säga.
Nu börjar jag ana ugglor. Tittar på William och säger, du är inte William?
- Nej, lyder svaret från en leende "icke-William".
- Du är Edvin? ( Edvin är Williams lillebror )
- Ja, det är jag.

Nu undrar ni säkert över varför jag inte reagerade på att William varken hade sin kostym eller studentmössa på sig? Det får ni fortsätta undra på för det orkar jag inte förklara men jag vet varför, för naturligtvis noterade jag ändå detta när jag föste ihop gossarna.

Men se, det står någon bekant på flaket där, någon som sagt dagen innan att han inte skulle åka flak.
Å vem är det, om inte ...
... William Åhs, Marcus kamrat, storebror till Edvin.

Familjen Åhs, en glad och härlig familj som alltid har lätt till skratt, upplevde jag uppskattade denna historia och killarna har givit sitt godkännande att jag lägger ut bilderna.
Senare frågade Edvin om han förstod mitt misstag. Det gjorde han naturligtvis, det är ju en smart kille, men han tyckte att jag kunde hållas.

Marcus och William var klasskamrater på högstadiet. Nu har de alltså båda tagit studenten i Sunne där William gick på Södra Viken och Marcus på Broby inne i Sunne. Grattis till studenterna!
Fortsatt all lycka med studierna till Edvin som har ytterligare 2 år kvar innan han tar studenten.

/Mona, ett pucko till mamma i denna fotostund

2 kommentarer:

  1. Härligt Mona, en mor är en mor, en mamma en mamma och pucko ingår i båda. Grattis till gossarna, lycka till!

    SvaraRadera
  2. Ja du Mona.Att ha så bråttom o ta kort att du inte se vem som är vem ..... Men du lugnar väl ner dej Grattis till Studenterna / Mamma

    SvaraRadera