onsdag 3 juni 2020

Etapp 9 Gladisvall till Sölje bygdegård 2 maj 2020

På drygt 3 timmar gick jag och Kerstin denna sträcka som var ca 10 km lång.
Vi började alltså vid Gladisvall som är Glavas gamla kyrkplats. Information finns i förra inlägget om denna historiska plats.

Min följeslagare på min vandring "Damen i rött" som alltså heter Kerstin Axelsson.
Vi har så trevligt när vi är på vandring och vi är så tacksamma att vi är där vi är i livet, något vi ofta säger till varandra. Kerstin har alltid nära till skratt, hon gillar att samtala och diskutera och hon är mycket vetgirig. En alltigenom mycket bra vän.

Bilderna får tala sitt eget språk i detta inlägg och visa hur vägarna var som vi vandrade denna dag.

 En vändplan kan vara bra att ha när timret ska ut ur skogen.

 Jag ser molnelefanten, gör du det också?

Det svänger ...  

 Härliga gröna färger som vittnar om att våren är här.

 Glafsfjorden finns än så länge i vår närhet på vår vandring.

Alltid trevligt med alléer.

En mandala i stocken.


 Träd kan vara så vackra innan de får sina löv.

 Nu närmar vi oss Sölje bygdegård som ligger på andra sidan viken.

 Sölje herrgård skymtar på andra sidan viken.

 Vad är ni för några?

 Sölje hembygdsgård med ett mycket vackert träd.


Det får vara allt för nu.

Tack för att du tittade in i min blogg. Hoppas att du gillade vad du har sett.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar