torsdag 9 september 2021

Saltö, Västkusten 13 maj 2021

Jag och Kerstin var på Saltö Västkusten maj 2021

Jag tror att det är bakom denna lilla bukt som Hasselbukten finns med sin snorkelled. Har jag fel så finns Hasselbukten någon annanstans vid ön.

No textil står det till höger på berget.



No textil, stod det ... 

Nu har vår "mat-och-sov-klocka" ringt. Dags för middagsvila och vi lägger oss och vilar/sover 5-15 minuter. Efter vilopausen studsar vi alltid lätt upp för fortsatta upplevelser. Ok, jag ljuger lite för jag är ganska stel, särskilt efter vila på hårda stenar, så inget studsande här inte. 


Saltö har fått sitt namn av att man förr samlade salt till husbehov från havsvatten som stormarna slagit upp över land.





Vattenpölar 

En rejält stor "vandrande pinne"


 Saltö, en trevlig liten ö väl värd ett besök.

/ Mona

1 kommentar: