söndag 26 december 2021

Litt tå hôrt från Nyköping 4-7 november-21

Längs Nyköpingån

Folkungabron

Bakom mig och Gert Fredriksson ser du hotell Kompaniet som var vårt hem under vår vistelse här i Nyköping.


Bankhus

NK-villan som denna dag hade vernissage där Nyköping fotoklubb öppnade sin utställning med många fina bilder. Tack till några av medlemmarna som jag fick en trevlig pratstund med.


Klocktorn x 3 

Klocktornet med utsikt på Borgarberget.


Utsikt från klocktornet som tillhör All Helgona kyrkan.

Klocktornet som stod färdigt 2019 tillhör All Helgona kyrkan.

Från början Lantmännens silo men sedan 2013 är den ombyggd med lägenheter.

Stortorget med stadshuset


Östra torget

Nu "bidde" det kvällen
Om inte minnet sviker så vill jag komma ihåg att det var en Tapas restaurang här.





Den ombyggda silon.



Å där var det natta och inlägget har kommit till sitt slut.

Kanske har jag lockat dig att åka till Nyköping och uppleva denna lagom stora orten i Södermanland.

Det enda "smolket i bägaren" på resan var att vi hade halvpension på hotellet vilket då betydde att vi inte upplevde stadens restaurangutbud. Vi hade kvällsbuffé inbakade i priset och det är ju dumt att betala maten två gånger. Ibland är till om med jag ekonomisk.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar