fredag 7 juli 2023

Havet och naturen som bjuder mönster och färg på/i berg. Dyrön 10 juni 23

Jag delar upp bilderna från Dyrön då jag har ganska många. 

I detta inlägg fokuserar jag på bilder "i havet" och "färg och mönster i berg". Tyvärr har jag ingen kunskap om bergarter etc men du som tittar kanske kan något. Skriv då gärna förklaring/fakta i kommentarerna. 

Jag börjar med bilderna "i havet"

Maneter



Det gula till vänster tror jag heter blåstång.


Vår värdinna Karin tog oss med på en promenad till öns fantastiska bastu. Det var längs den vägen som jag tog flera av bilderna av berg med dess fina mönster.










Jag tycker mig se ett ansikte av en sammanbiten gubbe som blundar med ena ögat.

Här ser du trädäcket som vi gick på fram till bastun. På bilden här under kan du se taket på bastun. Du bjuds en fantastisk utsikt medan du badar bastu.
https://www.dyron.se/se-gora/bastu/

Jag försökte mig på två panoramabilder från berget bredvid bastun.


Stora Dyrön – Wikipedia

Fler inlägg från trevliga och fina Dyrön kommer så småningom. 

Tack för denna dag Karin Härngren Lagervall samt Eva Klingenberg och Inger Sjöblom som också är med och gör denna vistelse så trevlig. 

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar