måndag 18 juli 2011

Hembakat

Biskvier med " hallonklet ", mycket goda.
Receptet är hämtat i Hemmets Veckotidning.
Var inte alls svårt att baka biskvier men det tog lite tid att göra de olika delmomenten.
Lite misslyckades jag ( naturligtvis, det hör till när jag bakar )och det var att jag inte mätte " hallonkletet " så noga så det blev lite för löst. Men vi åt dem direkt när de kom från frysen och då hann de inte rinna ut :-)
Slutligen doppades "topparna" i vit choklad och jag garnerade med färdigköpta hjärtan från konsum. 

Kanelbullarna lyckade jag hyfsat bra med också.
En plåt med bullar blev inte bränd men ganska bruna.
Bullarna på plåt 2 blev lite för ljusa.
När det var dags för bullarna på plåt 3 bestämde jag mig för att de skulle bli precis lagomt bruna och gräddade.
Jag vill påstå att bara jag bestämmer mig för att lyckas så gör jag oftast det. :-)
Jag borde alltså bestämma mig för att vara mer nogrann från början när jag gör något.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar