lördag 9 juli 2011

På cykel i Arvika

Jag och Marcus lastade cyklarna på dragkroken när vi for till Arvika måndag 27 juni 2011.
Vi parkerade vid stadparken och lastade av våra cyklar.

Marcus provar nya "klätterställningen" i stadsparken.

Inte bara Marcus som sitter på hög höjd i stadsparken.

Första stoppet på vår cykeltur var Sågudden. Här hade vi planerat att äta frukost på restaurangen. Tyvärr, vi var där en måndag för tidigt för här var stängt. Öppet måndag fr.o.m nästa måndag.
Stopp 2. Viksholmen. På andra sidan viken är Arvika.
Mitt första "fotbad" denna sommaren.

Mitt trevliga sällskap för dagen, Marcus.

Fågeltornet vid Viksholmen.
Stopp 3. Minigolf vid Ingestrand.
Ingestrand minigolfanläggning är så vacker, välskött och trevlig. Rekommenderar besök där. Marcus fick verkligen valuta för pengarna för han använde såååååå många slag. Nu kan han bara bli bättre :-)

Några timmar senare dags för stopp 4: McDonalds. Nu var vi jättehungriga, det var länge sedan vi skulle ha ätit frukost.

Jag tycker att det var jättetrevligt att cykla runt i Arvika.

Jag tackar Marcus för det trevlig sällskapet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar