lördag 12 november 2011

Bröllop 111111


Hanna Andersson + Christoffer Damström = sant


Nu börjar Hanna och Christoffers vandring hand i hand genom livet som man och hustru.
Lyckönskningar till er!

Finns det någon som vill skåla i champange med oss?
Nu vill vi liksom fira att vi har gift oss!

 Brudgummens mor, Margareta Damström och brudens far, Tor Andersson, låter mat och dryck väl smaka. Gäller oss alla förresten. Plockmat i massor...

Brudens mor Gun Andersson, brudgummens far Anders Damström och tärnan Maija Damström Höglund. Brudens mor "är den skyldige " till bl a brudens klänning. Tärnan jobbade även som toastmaster denna underbara kväll när Hanna och Christoffer sa ja till varandra.

Du svärmor, har du några goda råd att ge mig angående din dotter?
 Hur ska jag hålla henne nöjd, så hon alltid kommer att tycka att jag är en god make till henne?

 Här får Hanna goda råd av sin svärmor. Men Hanna ser lite fundersam ut.
Säger du det?
Aha!
Så du menar alltså att om jag gör på så sätt så kommer han alltid att älska mig som den goda hustru jag då kommer att bli. Det ska nog inte bli så svårt.

Bröllopstårtan



Hanna tackar alla i sitt tal!

Dags för brudgummen att hålla tal.
Jo, du Tor ( svärfar ), vad var det du hade läst? Den som sa det högsta och tydligaste jaet skulle bli den som bestämde i familjen. Det rådde väl ingen tvekan om utan att det var jag som svaradet högst och tydligast?

Hösttema.
Jättevackert arrangemang!

Christoffer omgiven av 3 kvinnor i hans liv: mamma Margareta, syster Hanna och svärmor Gun.

Klara färdiga ...
Polka, vals??????

Brudparet klarade dansen gallant.
Ett underbart vackert par.

För det första, det kysstes inte frivilligt. Jag fick minsann fråga efter den...  för det var något som saknades.
För det andra, det var den snabbaste kyss ... Pga av kamerans mycket mikrokorta fördröjning så hann jag inte fota kyssen och det var inte tal på att göra om den.
Men Hanna ser villig ut till en lite längre bröllopskyss.

Här skickar Hanna och Christoffer iväg sina ungkarls- och ungmösliv i ballonger.
 Bort, bort högt upp i den mörka natthimlen.

Hanna har målat sin kärleksförklaring till Christoffer. Inget som går att missförstå.

Värre var det med Christoffers kärleksförklaring, lite mer svårtolkat tyckte en del. Christoffer bedyrade att han målat en prinsessa och det skulle vi kunna se på kronan som varelsen har på huvudet. Men en av gästerna tyckte det såg ut som en gubbe med bröst.
Ja, inte hade vi tråkigt!

Mycket papper och skräp blev det efter paketöppnandet. Inga dubbletter, tror jag.

Nu är brudens fötter trötta.

Så här glad var jag som fick vara med på denna underbart trevliga fest.

Återigen LYCKÖNSKNINGAR till brudparet

och

tack för festen.

/ Mona



2 kommentarer:

  1. Så fint och trevligt du skriver. Alla trevliga gäster gjorde kalaset så bra. Tack till alla.
    Gun

    SvaraRadera
  2. roligt att kunna följa barndomskamraters barns bröllop o se de fina klänningar jag läst om på Fb
    Aino Mellin Svanqvist

    SvaraRadera