lördag 5 november 2011

SPAvistelse 2 - 4 november 2011

Vi gästar SPA i Sunne 2 - 4 november 2011

Mina sammanfattnande ord om vistelsen:

Avkoppling i massor :-)
God mat och dryck
Bara vara
Inte hela tiden nåbar
Lugn och ro
Skönlitteratur
Backgammon
Både nyttig och "onyttigt"
Kvalitetstid
Lyx
Soft musik i bakgrund
Ljusets lugna inverkan
Massage
Fotvård
Pilates core
Promenad
Bad: ute och inne, bastu
...


Lyckliga vi som har haft möjlighet att göra detta.


 
Jonas är klädd för 2 dygn på SPA i Sunne.

Redo för mys på rummet om det inte finns annat att göra på hotellet.

 

Många avslappnande ljuspunkter

Badavdelningen
Nyttig "gofika" från fikabuffén som var framdukad till kl 16 varje dag.

Vaknade denna morgon av att solen lyste upp rummet med sina varma strålar.
Nej, det var spotlights som lyste upp hotellets utsida.

Dessa höstdagar bjöd enbart på dis och dimma, perfekt för oss som bara ville vara inomhus. Här ser du utsikten från vårt hotellrum. Sjön som skymtar bakom lärkträden ( tror jag de heter ) heter Fryken.

Att sitta/ligga i dessa "vilsängar" var inte alls smärtsamt.

Jonas softar i foajéns goa soffa med en mycket syrlig drink efter en godare middag bestående av ankbröst och rödvinsky. "Tyvärr" tog ankbrösten slut så vid andra påfyllningen av mat fick vi oxfilé istället. Så gott!

Ett parti Backgammon är alltid trevligt tycker jag, trots att jag nästan alltid förlorar över Jonas, men vad gör det. Huvudsaken är att man har roligt ( en gammal klyscha jag hört talas om ) :-)
Jag har de vita "plopparna", denna omgång slutade hyfsat jämt.

Miljön runt hotellet är också trevligt.


Vägen hem.
Denna väg bär till Fredros och vidare Treskog, Stommen, Sälboda, Åmotfors.

/ Mona
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar