lördag 7 januari 2012

6 januari 2012

En dag i " skapandets anda "

Idag har vi haft en härlig vinterdag med minusgrader och solsken. Precis vad jag gillar. Varför åker jag/vi då till ett köpcenter och lämnar det inte förrän det är mörkt?

Väl hemma tömmer jag kylskåpet på "smaker " och bakar cupcakes eller rejäla muffins med topping. I smeten har jag bytt ut mjölken mot jordgubbssaft. I kylen har jag vinbärssylt som jag inte vet när vi ska äta, för ingen i familjen gillar den så jättemycket. Därför smaksätter jag toppingen med just vinbärssylten.
Det hela blir jättegott!


Mina lovikkavantar som var färdigstickade för någon vecka sedan blev nu tillpiffade lite extra. Hade en idé i huvudet hur snygga de skulle bli med lite "broderier", som ni ser blir det inte alltid som man tänker sig. Men det är ju egentligen ingen som vet hur jag hade tänkt. Jag försökte brodera stjärnor etc men att få två lika vantar var, för mig, totalt hopplöst. Det slutade med att jag virkade en enklare blomma och sydde dit. Vilket jag nu tycker var helt onödigt även om vantarna ändå blev lite charmiga. Garn " ULLRIKA "

Av garnet som blev över efter att jag hade stickat mig en axelvärmare stickade jag dessa handledsvärmare. Lägger ut beskrivning för den som önskar under sidan " Hobby ".


/ Mona

1 kommentar:

  1. Lovikka vantarna blev bra, du kan borsta upp dom om du vill
    Då tar du nagelborsten om du inte har något annan hård borste. Annar kan jag hjälpa dig med
    min specialare pulsvärmarna var och bra
    duktig flicka, mamma

    SvaraRadera