onsdag 4 januari 2012

Nyårsafton

God morgon och var så god!
I många år har jag haft en idé om att bjuda någon sorts fika till de som väljer promenad förbi vår lilla stuga. Idag satte jag min plan i verket. Klockan 6.30 nyårsaftonsmorgon hade jag "fikabordet" klart. Här fanns pepparkakaor, glögg och kaffe. Bordet stod framdukat ända till kvällen. En handfull människor vågade stanna till för en liten kort fika.
Gott Nytt År!

Nyårsafton firade jag, Jonas och Marcus för oss själva i hemmets lugna vrå. Å tänk, det gick alldeles jättebra det också.  Vi åt en helt vanlig spagetti- och köttfärssåsmiddag. För att få det lite festligare så hade jag och Marcus köpt massor av olika och vanliga frukter som vi mumsade i oss under kvällen.


Nu ska gamla år 2011 skickas i väg " upp i det blå/svarta "

År 2011 vill inte riktigt lämna Skog utan satte sig här fast i en närstående tall.

Där lämnar det gamla för det nya.

Vi fann några riktigt rejäla tomtebloss som Marcus underhöll oss med.





God fortsättning på det nya året till oss alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar