torsdag 1 mars 2012

Det är våren ... ( 1 mars )

... ja det är våren
som har kommit ...

1 mars en underbar vårdag.
Jag njuter av dagen.
Jag och Marcus har sportlov.
Jag kör Marcus och Simon
till Valfjället.
På min väg hem från Valfjället
stannar jag till och tar lite bilder.

Men våren ska naturligtvis upplevas " på plats ",
svårt att återge på bild.

Valfjället

 Trädgårdsdetalj hos Liselott och Stefan.


Dessa mysiga och goa nötkreatur ( Highland Cattle, tror jag rasen heter ) körde jag förbi när vi åkte till Valfjället.


 Porten till Köla kyrka...
... och där står stolparna på rad och lite "på lut ".

 Köla kyrka

På andra sidan Hugn ser du Eda ( Noresund ) golfbana.

 Kiosk i vinteride.

 Köla badplats vid Hugn.

 Vy över Bysjön, bilden tagen från Södra By.

En trevlig "vårig" pratstund med Lennart Rauseus utanför Konsum.



Underbart med våren!

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar