söndag 3 juni 2012

Halv åtta hos Siw och Torbjörn

Välkomna till bords hos Siw och Torbjörn Harju!

Siw kan duka hon. Romantiskt vitt till denna bjudning.




 Havets läckerheter. Så gott!
Siw hade själv tillagat musslorna och jag gillade dem jättemycket men även allt det andra. Mums!

 "Breiflabb" ( marulk ) till huvudrätt. Så gott och jag blev så mätt så jag orkade inte äta upp. Skäms på mig! Ångrade mig dagen efter dvs att jag inte åt upp för då var jag hungrig igen ;-)

Mumsmums!
Innehöll bl a vit choklad, vinbär och blåbär.
Mumsmums!

Camilla och Lars Göran bjöd på champange som de fick av Thibuad. En champange som de sparat till ett speciellt tillfälle och det blev denna kväll. Tack till Thibaud från Champange i Frankrike. 

 " Hallo Thibaud, LarsGoran calling ... "

Dagens kock är så här glad när hon får ställa till med bjudning.
Till saken hör också nu att Siw och Torbjörn kammade hem första priset i denna matbjudartävling med 38 p, Camilla och Lars Göran kom på en andra plats med 36,5 p och jag och Jonas kom sist ;-) och fick hela 36 p.



 Torbjörn pustar nu ut. Äntligen frid i stugan :-) dvs han slipper höra alla Siws diskussioner/monologer om förberedelserna. Själv fick han inte på något vis hjälpa till ;-) Torbjörn är också en mycket bra kock, men det fick vi inte ta del av vid denna bjudning.
 

Familjen Harjus hund var inte popluär hela kvällen. Här får han stå och skämmas lite eftersom han precis har ätit upp en av dessertena.

Ja, nu väntar ett restaurangbesök i Arvika som förstapris och avslut till våra "Halv åtta hos mig- bjudningar"

Tack till oss alla!

/ Mona

1 kommentar:

  1. Grattis SIV, Är det inte skönt, att slå CAMILLA.
    Maten såg god ut Laila

    SvaraRadera