lördag 5 oktober 2013

Marknadslördag 5 oktober 2013

Hej på mârten!

 Närmar mig torget.
Till vänster i bild kan ett vant öga se Cato Jakobsen och Runo Borg, något jag inte var medveten om när jag tog bilden. En bild knäppt från långt håll med kameran högt över huvudet.

En lördag med regn men inte ösregn.

Jag åt Langos till lunch. Så gott men lite för mycket rödlök. Jag hade tur och fick trevligt sällskap trevligt sällskap när jag satt och åt. Anna Davidsson och Vinga gjorde mig sällskap, jättetrevligt.

Vad köpte jag då denna mârten? Jo, mârtensgodis, tekakor, vedkorg, polkagrisar och två läderskärp. Typisk mârtenshopping vill jag påstå.

Strand

 Innan jag åker hem tar jag en fotopromenad längs Strand.



 Träd har så fina färger på hösten.
En kvarglömd, övergiven strandstol.


Mikaelikyrkan i höstrusk.


Ottebol

Innan jag åker hem stannar jag till vid "tippen" i Ottebol och tar bilder.
 En brygga på sned

Ljugarbänken


Ny kyrka

En kyrka som byggdes under Oscar II:s regering 1889, vilket står över kyrkporten.
Kyrkan ligger på en underbar plats omgiven av Nysockensjön.




 Kyrkbåten
En fin gravsten från 1844

Min färd fortsätter till Öna och "Smôgevika"
... 


... och längs min väg träffade jag dessa två rådjur som inte alls ansåg att jag var farlig.


Öna



 Ytterligare en brygga på sned

Efter regn kommer solsken



Alvin

Alvin är och besöker sin mormor och morfar på Stockebo Vittensten.
Naturligtvis så måste jag åka dit och hälsa på honom, den lille goe charmören.
 
 
Min mârtenslördag 2013 i bilder.

Önskar oss alla en härlig höst.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar