fredag 28 februari 2014

Jag har virkat en halsduk

Färdig!
Färggrann!
Av garnet jag har kvar började jag sticka en mysig sjal. Bildbevis kommer senare.

Inspirationen hämtade jag från en facebookgrupp jag är med i. Jag försökte finna kvinnan som inspirerade mig men jag kunde inte hitta. Jag är med i flera grupper och kommer inte ihåg vilken grupp ...

Garnet heter Molly och är köpt på Panduro men det var lite besvärligt att virka med detta garnet då det gärna delade sig. Jag använda virknål nr 6.
 1.Jag la upp drygt 155 m. Men halsduken blev lite för kort tycker jag. Minst 50
    m till.
2. Jag började och slutade varje "remsa" med 10 stolpar.
3. Däremellan virkade jag 5 luftmaskor och 5 stolpar ...
4. När en remsa var klar började jag virka på nästa.
5. Jag la upp samma antal lm, började med 10 st sen ...
6. ... trädde jag lm remsan i hålen på föregående remsa.
7. Virkade sedan på samma sätt. Varannan gång st framför arbetet, varannan   
    gång bakom arbetet.
8. Forsatte så till önskad bredd.
9. Fästa trådar och knyta fransar.

Halsduken blev färdig samtidigt som Sverige spelade OS-final i ishockey.
Mycket rolig att virka.
Å Sverige tog som bekant silver.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar