lördag 15 februari 2014

OS-guld 15 februari 2014 Sotsji

Oj oj oj
Slitsamt på flera sätt med sport 
Idag var det positivt slitsamt även för mig som soffpotatis :-)
Idrott när den är som bäst.

Vad häftigt att få se svenska damlandslaget vinna guld i stafett
:-) :-) :-)
Och på det sätt de gör det
:-) :-) :-)
Spänningen var olidlig. 

Oftast sitter jag ensam och gråter till tv:n,
även om vi är fler i tv-soffan.
Men idag såg jag att min "soffkamrat" också hade tårar i ögonen.

Jag är hopplös med att släppa lös tårarna både i med- och motgång. Idag verkar aldrig tårarna ta slut. Jag snyftar till varenda repris, intervju, bild etc som bjuds på tv ang stafetten. 

Häftigt, vad idrott gör med ens känsloliv.
:-) :-) :-)

Grattis och tack till 
Ingmarsdotter, Wikén, Haag och Kalla för underbar underhållning.
Kalla fick verkligen visa hur snabb och världsbäst hon är och det har hon sina lagkamrater att tacka för. De lade ju grunden till sista sträckan och de visade sina allra bästa skidåkningssidor på sina sträckor ( 4 x 5 km ). 
Fantastiskt!
Sicket skidåkargäng. 
Jag kan troligtvis inte i min vildaste fantasi förstå känslan av hur glada de är.
 
Lyckost Lars och Irina som upplever denna svenska gulddag på plats. Hoppas att de får se en skymt av medaljörerna.

-----------------------------
Grattis
 även till damkronorna som vann över Finland idag med siffrorna 4-2 och är klara för semifinalen.

-------------------------------
Heja, heja, heja, heja!
Nu håller jag alla mina tummar, oavsett om de sitter till höger, vänster eller mitt i handen, för att gossarna vinner sin innebandymatch i Säffle denna "gulddag".


/ Mona 
från soffan på Skog denna blåsiga, blötsnöiga och sportiga lördag

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar