tisdag 3 februari 2015

4,54 km kvällspromenad västerut

Marcus ska hämtas vid Valfjället.
Jonas ska hämta honom. En timme innan Jonas ska åka börjar jag min kvällspromenad västerut, mot Flogned.
 Lite lek med kameran längs min väg i "mörkrane"

 Solnedgången är på sluttampen där borta i väster. 
Ännu är jag på skogen.

En bakåtblick. 
Följ den upplysta vägen in mot Åmot.




 Pappersbruket lyser upp så fint på kvällen så denna bilden är inte rättvis.




Nu är jag i Flogned vid "Nolgårn" och "Stegen" som ligger mitt mellan sjöarna Hugn och Ränken. På andra sidan Hugn ser du Valfjällets lampor lysa upp skidbackarna.

Strax efter att jag har promenerat förbi denna skylten så kommer Jonas och hämtar upp mig.

Å nu sitter jag i min soffa, "hop-pôsen" och trött i benen.

God kväll!
/ Mona
 

1 kommentar:

  1. Du ser genom kamera jämt och visar goa bilder.Smart promera så! Gillade 4.54 km...

    SvaraRadera