måndag 23 februari 2015

"Isigt varre i Lässere" söndag 8 feb

Först hjälps jag och Britt åt med att kolla det ekonomiska. 
Sedan bjuder hon på fika.
Vi avslutar vår träff med en härlig söndagspromenad i Lässerud.

Lässerudsälven/Lässerealva
 Någonstans ska det finnas i en strömstare i denna bilden.
Jag kan inte se se den. Kan du?



 Här rinner det fort, fort!


Vattenvirvlar gör fina isformationer.

 Men här kan du "tydligt" se strömstaren på stenen ;-)
Eller?
Den rackaren flög kvickt iväg hela tiden, hade ingen lust alls att vara med på bild. Men jag fångade den allt på bild jag. Vilken fantastiskt bra bild det blev ;-)


Hästarna i hagen är jättestora.
Härligt med hästar och en solig vinterdag.

 Hänger på tork.

Nu har jag förflyttat mig till Lässerud centrum/badhuset.
Där är det lika isigt och inte värre.






Ja, detta är allt från Lässerud.
Tack till Britt Bjurdamm för hjälp, gott fika och trevlig promenad.

/ Mona
 

1 kommentar:

  1. Wow, det finaste jag vet är isbilder, har inte lyckas hitta så många att ta själv!

    SvaraRadera