fredag 14 april 2017

Edas golfbana

En frostig aprilmorgon.
Jag har några minuter över.
På min väg till jobbet svänger jag av för en snabb fototur till denna fina plats.
Jag är ingen golfare själv men tycker platsen är så fantastisk fin.
Hade en känsla av att det skulle vara lite extra vackert denna frostnupna morgon.

 En gång ett ålderdomshem. 
Idag tror jag att det bara är ett tomt skal, tyvärr, tycker jag.
Annexen är idag renoverade och rum hyrs ut.

 Sjön Hugn finns runt stora delar av banan.



 På andra sida Hugn finns Hugnsåsen. 
Där finns gravrösen från någon tidsålder men jag kommer inte ihåg vilken.
Det är väl värt att ta med en fikakorg och ta sig dit upp då det är en vacker plats med en vacker utsikt över Hugn, golfbana, Flogned och Köla.
Lättast att ta sig till Hugnsåsen är kanske från väg rv 61. Bom för vägen så det blir en sträcka på några km att gå/cykla. 
Men då passerar du en fin plats att bada vid med härlig sandbotten.


Det finns så många vackra "smultronställen" i min/vår kommun.
 Bara att börja utforska.
Köra/cykla omkring, svänga in på den ena vägen efter den andra.
Själv har jag alltid en karta med för då får jag en helhetsbild av där jag befinner mig.
Jag gillar kartor.


Upplev Eda.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar