måndag 17 april 2017

Långfredagen bjuder på snö ...

... rejält med snö, tycker jag.
Våren hade ju börjat, 
så detta var för mig ett icke önskvärt bakslag vädermässigt.

Första nyvakna blicken ut genom sovrumsfönstret.
Snö.
Ganska mycket snö.
Alldeles för mycket snö.
Jag vill ju ha ett soligt, varmt och vårigt påsklov.



Ingen cykeltur för mig denna Långfredag.


Inte lockar det att ligga i solsängen heller.
 

 Titt-ut

Inte ska det vâre på dette vise heller.

Äggpromenaden går "runt bruket"
 Snötyngda buskar som också är lurade på våren.

Åmotfors vackra och mysiga scoutstuga.

Jag och Jonas svarade lika på alla frågor men jag måste varit närmare när det gällde utslagsfrågan för jag vann andra platsen i äggpromenaden.
Vinsten var en påse ägg och en biobiljett.

Men efter regn/snö kommer solsken.
Vilken lycka när våren återkommer.
Längtar så.

Önskar oss alla en härlig vår.

/ Mona


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar