lördag 23 december 2017

Bilder av lite allt möjligt, Edinburgh nov 2017

Detta var verkligen en stad jag trivdes gott i.
Här var lätt att vara och mycket att se.
Jag skulle gärna bila runt i övriga Skottland också.
Får ta en diskussion med min privatchaufför.

Visar här bilder, från stan och utan närmare beskrivning, bilder jag tycker om.

En stad jag absolut kände mig välkommen till.

Kartor, ett måste och då menar jag kartor i pappersform.

En till Jonas och en till Mona

 Fullfjädrad turist.
Aldrig trist
att vara turist.
Lycka att ha denna möjlighet.







Vi var många som tog bilder.

 Å alla dessa skorstenar.



 Hur blev bilderna av Edinburgh Castle?











En skum åmotsing i Edinburgh letar efter den kungliga yatchen.





Stadens centrumkärna och järnvägsstation.
Lätt att hitta här, nära till mycket.


 Avloppsrören sitter på husens ytterväggar.

 Jonas väntar tålmodigt när jag tar bilder.
En perfekt reskamrat och sambo.

/Mona






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar