fredag 22 december 2017

Carlton Hill Edinburgh november 2017

Carlton Hill, 103 m.ö.h,
finns mitt i staden.
 Här finns  bl a monument som hedrar stupade i Napoleonkrigen ( 1803 - 1815 ) och Nelsonmonument till minne av slaget vid Trafalgar ( 21oktober 1805 ).

  Kunskap om växter är absolut inte min starka sida så  därför kan jag heller inte berätta för er vad detta är för växt.


 Någon tältar eller uteligger av annan anledning.

 Edinburgh Castle syns längst bort i bilden.
Det upplysta tornet tror jag är ett hotell.



Det finns så mycket att se i Edinburgh och jag rekommenderar ett besök i staden.
Jag åker jättegärna tillbaka.

Jag har aldrig varit på någon plats/stad/land där det har funnit så många minnesmärken över stupade och andra hyllningar för krigiska handlingar. Minnesmärken finns överallt i staden.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar