lördag 18 juli 2020

Vår etapp 16, 2 juli 2020, By kyrka till Botilsäters kyrka

Vi börjar vid By kyrka och går nordost. 


Vi hälsar på hos Esaias Tegners födelseplats vid Kyrkerud.

Vi gör en liten avstickare på ca 500 m för att titta till Huggenäs kyrka vid Hög.
Denna kyrka har även varit skola i en period. '




Dags att "möblera om" bilarna. Vi kör för att parkera en i Botilsäter.

Först mat och vila vid Botilsäters kyrka där vi sedan ska ha vårt etappmål. Jag sover en stund i min bil och Kerstin vilar i sin bil. 

Efter att ha vilat oss någon timme och väntat ut lite sommarregn så går vi fortsättningen på eftermiddagen och en liten stund efter midnatt i härligt upplysande månljus. 

Jag vill lägga in en brasklapp om att bilderna kanske kommer i fel ordning men de är på ett ungefär rätt.

Härligt kvällsljus.

Ugglesäter
Vi går dit skylten pekar.
Alla vägar är inte så vackra att gå längs med men de allra flesta är det.

Bammerud
Kerstin följer månens väg.


Vi kom från Brammerud och ska mot Torp.




Nu är dagens solstrålar ett minne blott. Nu är det fortsättningsvis månens ljus som lyser upp vår väg.

Oj, vad vi funderade och kliade våra kloka huvuden innan vi begrep att vi skulle gå förbi dessa uthus och över gårdstunet. Hade vi kommit från rätt håll hade vi inte behövt ha dessa huvudbryderier. 

Nu är klockan några minuter efter midnatt och vi har ca 2 km till Botilsäters kyrka där vi ska sova.

Det finns möjlighet till service i Botilsäter, dock inte nattetid.
"Upploppet" in till Botilsäters kyrka, klockan är 00.37.




Då har vi nått vårt 16:e etappmål. Det har varit helt fantastiskt mysigt och trevligt att gå i det härliga månskenet. Nu skulle det så bli så skönt sova. Tyvärr låg jag ganska obekvämt då koffertens plastmatta hade en hög och hård kant som kom att störa mycket av min nattsömn. Men jag får skylla mig själv när jag inte tog bort den.  I morgon ska vi gå till Millesvik kyrka.

Hoppas att du haft en trevlig stund bland mina bilder.

God Natt!

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar