lördag 27 februari 2021

Ett öde hus

Varit på upptäcktsfärd. Upplevde 2021 års första vårkänning. Underbart! Då gick jag med lätta steg.

En underbar promenad där jag stundvis hade ljudligt sällskap av vårfåglar, hundskall och en galande tupp. Ännu längre bort kunde jag även höra trafiken men det var inte lika mysigt som vårfåglarnas eller tuppens läte.

Jag kan bli lite sorgsen när jag närmar mig ödehus. Tycker liksom lite synd om hus som inte längre blir ompysslade. Men de har sin charm i sin förfallenhet. Jag får titta liksom bortom förfallenheten, då ser jag det en gång så vackra.

Kan inte låta bli att undra över hur det såg ut när det var i sina glansdagar. Vilken historia finns att berätta om hus och plats? Vet jag inte historien går det inte att hejda fantasierna.



En så vacker och trevlig plats.

Någon har roat sig med att skjuta prick.



Detta är både vedbod, bod och utedass. 
Är så tacksam och glad över att ha toalett inomhus :-) Inte roligt att behöva gå ut mitt i natten, om man som mig är mörkrädd, för att uträtta sina behov på ett kallt utedass. 



Det har liksom fallit ner en lugg över dörröppningen.

Så väl dold bland granarna.

Å där ligger det en fot.

Mycket som gömmer sig bland granarna.

Jag har pratat med ägaren så jag har tillåtelse att ta bilder.

Vet du något ödehus som vill ha besök av mig och min kamera så får du gärna berätta för mig.

Hoppas att du gillade bilderna.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar