onsdag 3 november 2021

Mariefred och Gripsholm slott 30 juli 2021

Välkommen till Mariefred, ett av många fina och intressanta platser att besöka i vårt fina land.

I detta inlägg får bilderna prata för sig själv dvs jag kommer inte att skriva så mycket info. Hoppas att du gillar mina bilder.

Hamnen och vattnet är Mälaren, Sveriges tredje största sjö.

Bakom takåsen ser du Vasaslottets tinnar och torn.















Kanoner med så vackra mönster.





Å så kommer det lilla ångloket. 

Stockrosen så vacker får avsluta detta inlägg från somriga Mariefred.

Tack för att du tittat in i min blogg. Det är alltid trevligt med besök. Välkommen att hälsa på i mina andra inlägg också. 

/ Mona

1 kommentar:

  1. Läcker stockrosisk avslutning på bildturen hit!
    Jag fastade en stund vid Järnvägsstationens fina bygge.
    Hälsar Tove :-)

    SvaraRadera