torsdag 29 november 2012

Julstök nr 3, pepparkaksbaket

Julstök 2 var när jag putsade köksfönstren för någon dag sedan. Ännu sitter inga gardiner uppe. Kanske kan hänga upp något annat i fönstren ... Det blir nog jul, med eller utan gardiner :-)

Men åter till julstök 3...

Förresten julstök 1 är slut. Gick inte att spara något som smakade så gott  ...

Men som sagt, åter till julstök 3 ...

Idag bakade Marcus pepparkakor.
Det doftade så gott. När det börjar dofta lite starkare när det är kakor i ugnen, då har jag lärt mig att det är bråttom med att ta ut dem. Risken för att de är något brända finns ...
Inte en enda bränd pepparkaka idag.

Vad underbart att ha en son på 12 år som klara att kavla samt stansa kakorna alldeles själv. Bekvämt att vara mamma då :-)

 Jag hade inhandlat en flaska glögg på ICA Sulvikingen. Glögg med choklad, låter underbart gott!
Det var underbart gott. 
Jag vill nog påstå att det är den godaste glögg jag någonsin har druckit. Den var inte alls så sötsliskig som glöggar många gånger kan vara.
Rekommenderar den verkligen!
 Det jag hade inhandlat till garnering uppskattades av den unge pepparkakskonstnären. 
Hela familjens hjärtan är samlade kring det lilla hjärtat, så fina.
Mycket kärlek finns det.


Apelsiner, clementiner och äpplen hör julen till.

Det var allt julstök för denna gång.

Nästa delmål i "stöket" är att sätt nejlikor i apelsinerna så det doftar extra gott i stugan. Men när det delmålet genomförs är inte planlagt än.

Inhandlade julfrimärken idag, så där har jag ytterligare ett delmål att genomföra.

Jag gillar verkligen julen, framför allt tiden fram till julafton.

Idag har jag varit riktigt avundsjuk på de som bor i Koppom och Skillingmark, de har ju snö. Det vill jag också ha.

Har fått en liten favoritjullåt "Decembernatt" ( Halleluja ) och på min julskiva är det Timotej som sjunger. 

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar