onsdag 3 juli 2013

Det var en kväll i juni ...

Jag, Camilla och pappa promenerar till koppar- (eller silver-) gruvan i Vittensten.


 Att Camilla använder luva visar på att myggorna höll oss sällskap denna kväll.



Camilla fann en rejäl vandringskäpp till pappa.
 



Kanske inte så mycket att se, men en gruva ska det ha varit.
Historien ger sig ändock till känna. Med lite fantasi kanske du kan höra hammarslag och järnvägsvagnar som rullar iväg med malm.


Av någon anledning började vi fantisera om björnar. 
Vad gör vi om det kommer en björn?
Vilken av oss kommer björnen helst att äta upp?
etc
 
Då kommer Camilla med det självklara svaret:
Den väljer mig. 
Jag har ju bara blått på mig så jag ser ju ut som ett blåbär och det tycker ju björnar om. 

Min underbara lillasyster.

/ Mona

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar