onsdag 20 november 2013

Forshaga en novemberlördag

Jag följer med Marcus och hans 5 skolkamrater samt lärarna Kristina och Tobias till Forshaga en regnig lördag i november.
Anledningen till resan var att killarna skulle delta i en tävling som bl a gick ut på att köra en bana med programmerad legorobotar.
Norma hade sponsrat killarna med en robot och startavgiften.

Det blev en mycket trevlig dag ihop med detta härlig gäng från Hiernskolan i Koppom. 

Då det även blev en del väntan passade jag på att ta med mig kameran på promenad, också trevligt.

Först bilder på grabbarna ...





 Övning, roboten flyttar ambulansen.

 Tävlingsbanan.

Nu bilder från min Forshagapromenad 

 Vattentornet

 Tror att detta är en skolskog, en mycket mysig sådan.

Klar för vintervila.





Forshaga kyrka





Gångbro över Klarälven

Slottet

Ja, mer hann jag inte se av Forshaga. Men det jag hann med var trevligt.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar