söndag 24 november 2013

Julmarknad Eda Skans- museum 23 nov 2013


En strålande frostig lördag.
Jag tar en promenad till Eda Skans museum där det denna dag är julmarknad.
Alltid trevligt med julmarknad inkl utställning, loppis, fika etc

Faster Marianne var där med sina alster och hembakade bröd. Här har hon "faster" Inger om kund.

På museét finns Guttkes släkt dokumenterad. Tack till "farbror" Jonny Johanssom som har forskat och sammanställt detta.

Kenneth Utters KONSTigheter fanns att beskåda. Alltid lika trevligt att ta del av hans figurer och ordkonst.
 Far o zon

 Nyfinken

 Grodlunch

Mekkare

Innan jag lämnade museét och marknaden köpte jag lotter och vann hela 4 priser. Jag köpte även fika och på det viset åt jag säsongens första julskinksmörgås. Så gott!

Tipspromenad till biblioteket som också hade öppet.
Jag gillar verkligen"mitt" biblioteket. Alltid trevligt att pratas vid med Ann Sofie som dessutom alltid är så hjälpsam. 

God förjul till oss alla!

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar