söndag 1 juni 2014

Bildrapport från en filt

Följande bilder har jag tagit från min filt i gröngräset på Skog. 

Söndag 1 juni, en strålande varm och skön försommardag. En dag som gjord för att avnjutas från en filt i gröngräset.
Gräset är så där lagom oklippt så det är ganska mjukt ( och knöligt ) under filten. 

 En sten omgiven av högt ogräs. Om det får "växa igen" lite så blir det extra fint när man klipper och rensar upp :-) Det liksom syns bättre att man har klippt, mera tacksamt alltså.

 Någon är och vilar sig ;-)

 Falsk reklam, jag har Skogs eget vatten i flaskan.

 Vissa stunder lyckades jag klaga på att det var för varmt, för det var en varm dag. Visst fläktade det där uppe i trädtopparna, det hörde jag. Ibland nådde "fläktet" även ner till mig här nere på filten, skönt.


 Lite på sne ...

 Korgen med "alla-bra-ha-saker" som jag behöver för en dag på en filt 10 meter från stugan. Korgen innehåller korsordstidning, veckotidning, strumpstickningen, vatten, kamera, det var nog allt denna dag.

 Hade tänkt mig en fin bild med stigen kantad av hundkex, men trädet tog fokuset. :-)

 Ord, ord, många ord. 
Bara att komma på vilka ord jag ska skriva i rutorna.
Ord, ord ...
Korta, långa ord

 Förgätmigejerna finns i massor där borta

Min "konsumcykel" designad av mig själv.
Jag är mycket stolt över min barnsligt målade och pyntade cykel. 

Vad hörde jag då där jag låg på filten och solade.
Fågelkvitter i massor, surr från olika flygfän samt tidningsprassel då Jonas läste i kapp veckans Arvika Nyheter och helgens Dagens Nyheter.

Jag lyssnade även till Sahra Dawn Finer som sommarpratade, nedladdad POD från förra sommaren.

Då har sommaren börjat 
Härligt!

/ Mona

2 kommentarer:

  1. Detta inlägg är helt fantastisk Mona, bilder o text! och så du då! :)

    SvaraRadera
  2. Tack Tove! Trevligt att du gillar det jag skriver.

    SvaraRadera