tisdag 16 september 2014

Färdigblommat eller inte riktigt


Hösten närmar sig.
Blommor har blommat färdigt och gör sig redo för hösten och den kommande vintern.

 Äppelträdet som jag fick av en skolklass som slutade på Gärdeskolan har i år rikligt med frukt. Äpplena på bilden är en sort av de 4 sorter som finns på trädet. Tyvärr har en gren gått av så trädet har bara 3 sorter. Kul att det har så mycket frukt, första året det är så.






 En ensam upplysande liten blomma.

 Flugsvamp från fågelperspektiv.

 Mina gubbar myser vid brasan.
Kanske Jonas visslar en truddilutt också.

 Jag gillar hösten.
Jag gillar när mörkret smyger sig på.
Jag gillar när det blir "kuralt".
Jag gillar att elda i kaminen när kylan ger sig till känna.
Jag gillar hösten härliga färger.

/ Mona

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar