måndag 29 september 2014

Mellan Sunne och Treskog har jag varit, stoppat och farit

Stopp 1
 
Mellan Sunne och avfart mot Fredros




Detta är inte Gettjärnsklätten för den tror jag ligger lite längre bort.

Stopp 2
 En lång upp-och-ner-raksträcka

Nummer 3 
Här stoppar jag inte men jag åker inom och kollar vad som döljer sig bakom skylten. Känns som man hamnat lite i liknande Bullerbyn. 
Jag åker backe upp och backe ner ... och mina tankar går till vintern...
Har de en tidsam och snäll "plogbil" så de hinner till jobbet en morgon när det har snöat och frusit på under natten.
Som sagt, backe upp och backe ner.
Rekommenderar en tur inom, blir inte långa omvägen.

Stopp 4
Fredros




Stopp 5
Treen
 
 I Treen finns höstön ...

 ... och sten i sjön
 
 Täller på rader,
gör Mona glader.
Jag gillar tallen, den är så fin

 Täller


Stopp 6 
Jula i Charlottenberg men därifrån finns inga bildbevis.
/ Mona

2 kommentarer:

  1. Tack Tove. Det är trevligt att du lämnar en liten hälsning/kommentar.

    SvaraRadera