lördag 8 november 2014

Jul på Mårbacka ...




... redan 1 november ...
i regn och rusk
och 
utan julmusik.
Något jag kom på först när jag kom hem.
Visste att det var något som saknades,
förutom snö, kyla och december.


Så gröna, så gröna
vi äro alla två

En julgran som absolut inte är till sin fördel i dagsljus,
men vad gör väl det.

 En charmig och snygg halmhäst.

Det är ju så långt till jul. 
Vi sätter oss ner medan vi väntar.
Så skönt att sitta här i halmen och se på alla köpglada, glada människor som passerar oss.

Trollfamiljen ...
... det fanns många trollungar i denna familj. Jag "adopterade en hel hög" charmiga, busiga trollungar.

Inget jultäd, men ett träd som står där i sin nakenhet och vaktar Selmas Mårbacka. 
Ett trädstaty, en trädstaty, det sista låter bäst :-)

Mossiga träd i massor. Ska de vara så?

Det var allt från mig och min vistelse på Mårbacka.
Fortsatt god höst till oss alla!

/ Mona

1 kommentar: